Fortsätt till content

Vi strävar efter att ständigt utvecklas.

Nu blir vi både modernare & mer miljövänliga 


Senast uppdaterat: 2020-10-27

Vi har under hösten tagit beslutet att fokusera på att bli ännu bättre på de saker vi gör bra idag. Det innebär bl.a. att vi inte kommer att genomföra kundbesök utan istället fortsätta fokusera på produktutveckling, webshopen och snabba leveranser.

Varför genomför vi denna förändring?

  • Majoriteten av våra kunder vill hellre beställa själva i webshopen än att vi kommer på besök

  • Det är därmed inte längre lönsamt att "resa Sverige runt" för att få till ett par enstaka kundbesök

  • Vi väljer istället att fokusera på att bli ännu bättre på att utveckla våra produkter och webshopen

  • Vi har tidigare uppskattningsvis kört 2500 mil i tjänsten varje år - nu sänker vi förbrukningen avsevärt och går mot att bli ett miljövänligare företag

“Vi tar ytterligare ett steg in i digitaliseringen och mot att bli ett ännu miljövänligare företag.”

Vad är det som gäller framåt?

Vi har valt att från och med nu inte genomföra kundbesök utan istället fortsätta fokusera på produktutveckling, webshopen och snabba leveranser.

  • Ni kan beställa snabbt och enkelt som vanligt i webshopen där ni ser våra nyheter, bästsäljare och sortimentet överskådligt

  • I samband med er webshopsorder så kan ni beställa en retursedel för att kunna skicka tillbaka säsongsbetonade kort som inte har sålts under högtiden (läs mer längre ner)

  • Vi kommer att fortsätta ställa ut på Formexmässan två gånger per år - här finns också möjlighet att lämna returer i samband med order i montern

  • Vi tittar på möjligheter att anordna event i våra egna lokaler med kampanjer, "rundvandring" och fika

  • Det går givetvis även i fortsättningen bra att beställa era kort genom telefon eller e-mail

Hur kommer det att fungera med returer/byte av kort?

Vi kommer att fortsätta att erbjuda möjligheten att byta ut säsongsbetonade kort som inte har sålts under t.ex. julen eller studenten. Här nedanför går vi igenom steg för steg hur ni genomför bytet:

  1. Placera de produkter ni önskar beställa i varukorgen här i webshopen
  2. När ni går till kassan så kommer ni bli rekommenderade produkten "Beställ returfraktsedel" (kostar 100 kr som ska täcka fraktkostnader och vår handläggning) - lägg denna produkten i varukorgen
  3. Vi skickar med en returfraktsedel med er order som ni sätter på lådan med korten som ska skickas tillbaka
  4. Ni fyller i Följesedeln med rätt antal kort som returneras och lägger tillbaka den i lådan som ska skickas tillbaka till oss
  5. DHL hämtar upp lådan i er butik ca 5 dagar efter att vi skickat er order (exakt datum står på fraktsedeln)
  6. Vi skickar en kredit inom ett par dagar som ni kan använda vid nästa betalning

Viktig information om returrätt vs bytesrätt

  • Bytesrätten gäller endast säsongsbetonade kort
  • Det är, precis som tidigare, bytesrätt och inte returrätt = ni kan inte skicka tillbaka kort till ett högre värde än er order som placeras i samband med bytet
  • De returnerade korten måste vara i "nyskick"
  • Gäller endast för butiker i Sverige

NYHET!

Abonnemang med säsongskort

Det är dags för oss att presentera nästa steg i vår produkt- och tjänstutveckling...


- Vi hjälper er att automatisera säsongskortordrarna!


Största fördelarna med vår nya tjänst är:

  • Automatisera processen med att beställa julkort och studentkort

  • 100% kostnadsfritt - ni betalar endast för korten

  • Du är garanterad att få årets designupplaga (ett par motiv tar slut varje år)

  • Fri frakt och fri retur på korten som inte säljs under säsongen

  • Ingen bindningstid - avsluta när ni vill

Vi kommer att presentera tjänsten närmare under vintern/våren och första ordrarna kommer att skickas ut i lagom tid till studenten. 
Det kommer att finnas 2-4 paket att välja mellan (t.ex. "Stora" eller "Lilla" paketet). Vi sätter sedan ihop dessa paket utefter årets upplaga av säsongskorten.